Önskar dig en skön och härlig Påsk!

Nu är det den 9 April och det är skärtorsdag och snart är det påsklov, även för min del.

Vi har haft märkliga veckor bakom oss som ändå har tagit fram positiva saker mitt i allt kaos:

• Lärare i skolorna har fått utvecklas i sin lärande genom att vara mer kreativa ;).

• Det jag har hört generellt är att elever har fått bättre resultat under dessa veckor då de har fått arbeta i lugn och ro.

• Eleverna har också känt lugn i att få vara hemma även om det har varit svårare för några då det har krävts mer disciplin. Eleverna har gjort det mycket bra och lyckats med många moment i skolan detta TROTS alla frågor och oro för den rådande situationen. Det är värt ett stort ELOGE och klapp på axeln till er alla både lärare, rektorer och elever! Ni är helt enkelt grymma!

• För oss på skolkyrkan så vi under dessa veckor kunnat nå till många fler tack vare den kontinuerliga satsningen med Lets pray varje vardag kl 11:00 där vi har hämtat både tröst, ledning, vishet och kraft från Bibeln och bett tillsammans för många olika böneämnen. Vi har fått många fler följare både på Instagram och på Facebook samt att man har börjat läsa vårt blogg också ;)

• Har fått suttit och pratat mycket via telefon och andra och haft många härliga samtal. Man får lära känna varandra på ett annat sätt och det är positivt ;)

• Det har varit MÅNGA goda nyheter om hur människor har hjälpt sina medmänniskor men även hur företag har fått vishet att kunna hitta andra lösningar, andra inriktningar i sin produktion för att kunna fortsätta att ha kvar sin personal.

Vi har bett MYCKET för vår kommun, våra nära kära, vårt land och regering och jag tror verkligen på att Gud har hört vår bön.

Det är snart påsklov både för mig och för elever vilket jag tror vi ALLA ser fram emot. Personligen så känner jag behovet att bara få vara nu och insupa det goda som livet har att erbjuda. Det är för mig: Mina nära och kära, träning, natur, virkning, film och bara vara.

Jag vet att denna påsk är verkligen annorlunda, men i detta kan vi nu passa på att ta oss tid att reflektera över vad som verkligen är viktigt i livet. Kanske också reflektera och undersöka djupare vad påsken egentligen handlar om.

Är du nyfiken på vad påsken är så har jag här lite tips på vad du kan göra:

Se Jesus filmer. Här har du ett tips som är via youtube:

• Läs Bibeln: Du kan börja med det nya testamentet . Läs Matteus, Markus, Lukas, Johannes och även Apostlagärningarna så får du lära känna Jesus och följa lärjungarna.

• Hör av dig till en kyrkan i din närhet om fråga om Jesus ;) Fråga dem om de har Alphagrupper i sin församling annars hör du av dig till mig så kan vi kanske ha en Alphakurs online eller så kan jag hjälpa dig att hitta en i din närhet.

Påsken är den mest starkaste budskap och historia som har funnits och den är helt klart värt att undersöka om.

Nu vill jag önska dig en skön påsk full av FRID mitt i all kaos och mys så ses vi vecka 16 igen!

God Bless you!!!