SKOLKYRKAN

Hej!

Hoppas du har det bra och att du känner att du hinner med allt och livet. För visst kan det ibland kännas som att allt bara snurrar på? Jag tycker så iallafalla och snart är det dessutom snart sommar 😅

Hur gör man då för kunna handskas med känslan av att det går för fort? Man kan ju ibland till och med få panik när man tänker på hur fort saker och ting går 🥹🤨

Här har du några tips:

• Lev i nuet! Alltså försök att stanna upp någon gång per dag eller vecka och bara reflektera över vad som har hänt.

• Dagbok! Att ha en dagbok och ta dig lite tid att skriva vad som har hänt och dina tankar är ett bra knep för att vara i nuet och också få möjlighet att landa i dina känslor.

• Prata med någon du tycker om!

• Fika och var med nära och kära! Är det något vi försummar när det rullar på och vi har för mycket att göra så är det våra närmaste och vänner. Boka tid med någon lite längre fram när du har utrymme i din almenacka och prioritera det!

• Ta dagen på rätt sätt! Ta dig tid i bön och bibeln. Här kan även dagboken vara till hjälp.

• Skapa små utrymmen varje dag för att andas och reflektera! Super viktigt även för att hålla stressen under kontroll.

• Promenera och träna! Även om det är så en liten kort stund! Utan musik eller annat i öronen, då får din hjärna 🧠 möjlighet att reflektera och då får du också en känsla av att vara i

Hoppas dessa tips hjäper dig på ngt sätt!

Ber för dig och finns här för dig!

Stor kram

Miriam