WELL DONE!

Ja, nu har ett helt år gott och vilket år!!! Du har mött många prövningar och hinder men du har också vunnit många segrar! Du är idag smartare än du var för ett år sedan! Du har lärt känna dig och andra mer och därför blivit klokare! Du har nu förhoppningsvis mer tålamod och mer förstånd för att nästa år kunna ta bättre och klokare beslut! Jag vet inte exakt hur ditt år har varit men en sak vet jag, du har på ett eller annat sätt vuxit! Sen är det upp till dig nu hur du ska göra med den kunskap du nu bär. Du kanske har fått uppleva många orättvisor men detta har visat dig också hur du INTE ska göra och hur du nu kan visa på en annan väg. Du har förmodligen gjort många misstag och tagit många felsteg men du har tack vare det fått lära dig vad du ska göra och inte göra och vilka konsekvenser saker och ting kan ge. Det jag nu ber dig just nu är att ta dig tid att tacka dig själv och känna tacksamhet att du har lyckats med det du har lyckats med detta år. Ta med dig det positiva in i sommarlovet och NJUUUT av värme, regn, äventyr och vila! Ta det som är positivt av denna tid och använd det till att bli bättre, smartare och mildare och goare! Använd det till att bli ett bättre du! DU är UNIKT skapad till underbara ting och du är på god väg redan!!! Kom ihåg att ALLA gör misstag och tar felsteg, men det är vad man gör med dem som definierar oss ;) Jag med många är MYCKET stolt över dig och vi TROR PÅ DIG!!!! WELL DONE!! Nu önskar jag dig en super skön sommarlov fylld med mycket glädje, äventyr och tid för reflektion (det är det som gör att du blir smartare, när du tar dig tid att fundera över det som varit och lär dig av det ;O) ). Vill lämna dessa bibelord till dig att ta med dig till sommarlovet: Psalm 23:1-3 Herren är min herde, mig skall intet fattas. 2 Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro. 3 Han vederkvicker min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull Jesaja 9:6 Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Fader, Fridsfurste. Psalm 91 Tryggheten under den Högstes beskydd 1 Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga, 2 han säger: "I Herren har jag min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på." 3 Han skall rädda dig från fågelfängarens snara och från den förödande pesten. 4 Med sina fjädrar skall han övertäcka dig, under hans vingar skall du finna tillflykt. Hans trofasthet är sköld och skärm. 5 Du skall inte frukta nattens fasor, inte pilen som flyger om dagen, 6 inte pesten som går fram i mörkret eller farsoten som härjar vid middagens ljus. 7 Om än tusen faller vid din sida, ja, tio tusen vid din högra sida, så skall det inte drabba dig Ordspråksboken 19:23 Herrens fruktan leder till liv, mätt kan man gå till vila utan att drabbas av något ont. Ha det bäst nu och och åter igen: WELL DONE! Miriam, skolkyrkoledare.