• Skribentens bildSkolkyrkan

Krista Skolgrupper (KSG)

Vad är en kristen skolgrupp och varför har vi dem ute på våra skolor?

Varför behövs den kristna skolgruppen och vad gör man egentligen i en sådan?

Att tillhöra något är viktigt för oss alla människor av många olika anledningar. Det ger oss en tillhörighet, ett sammanhang, , en möjlighet till gemenskap m.m.

Den kristna skolgruppen är till för de kristna elever eller andra elever som vill vara med i ett sammanhang där de kan dela sin tro och sina tankar och funderingar. Där är inte en plats där vi INTE prackar på något över någon utan vi är mer en plats där vi GER möjligheten till att få växa i sig själva, sin tro och funderingar och upptäcka vem Jesus är.

Vad gör man då på en KSGs träff? Vi ber för varandra och varandras behov, vi lyssnar på varandra, vi uppmuntrar varandra och försöker skapa en miljö där vi alla kan få utrymme att växa i vår tro och som människor. VÄLDIGT ofta så fikar vi tillsammans också och gör även olika satsningar. Vi har det roligt tillsammans helt enkelt och finns för varandra!

Den KSG är en plats för ALLA! Det är för dig som redan är kristen men även för dig som är nyfiken över vår kristna tro eller bara söker efter en gemenskap. ALLA är välkomna precis som ALLA är välkomna till Jesu famn!

Vi har flera kristna skolgrupper i Övik: Nolas KSG: Vi träffas på TISDAGAR kl 15:00 utanför sal 206 (vi kanske kommer att byta plats framöver men då informerar vi er om det).

Parks KSG: Vi träffas på ONSDAGAR kl 15:30 under expeditionen.

Vi vill även starta igång en KSG i Praktiska Gymnasiet samt Högakusten så inom kort hoppas vi kunna komma ut med information om det också.

Kom ihåg att DU ÄR VÄLKOMMEN!!

Har du frågor och funderingar om våra KSG så hör gärna av dig till mig på telefon: 073-6871442 eller via email: skolkyrkan.ornskoldsvik@outlook.com

25 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla