Gud, Hjälp mig!

Det är inget nytt att vi lever i märkliga tider. På ca en 2 månader så har hela vår värld gått från en vanlig vardag med lite utmaningar till en hel värld i kaos! Alla vi sitter i SAMMA båt! I princip hela vår värld står inför enorma utmaningar och överallt i vår värld idag så ropar man: Gud, Hjälp mig!

Det är skrämmande och det är otroligt jobbigt! Jag tror att du precis som jag kan känna rätt så ofta nu, att man vill att ens vardag nu ska få bli som det var förr. Att man åtminstone ska kunna säga att vi har ett jobb imorgon eller att man snart kan åka och hälsa på min mormor eller farfar, att man ska kunna gå ut som vanligt utan att känna att man kan bli drabbad av en märklig liten skit virus som bara skapar kaos.

Hur kan det komma sig att allt det där som jag räknade med att vara stabilt och tryggt nu plötsligt bara raseras? Hur kan det komma sig att en lite skit virus bara kan förändra vår värld så dramatiskt? Är allting så skört? Svaret är JA! Det är bara att när saker och ting har varit som vanligt så har vi tagit någonstans allt förgivet. Detta som händer är HELT ENKELT INTE KUL! Det är rent utav super jobbigt och vi försöker alla ta oss igenom detta på olika sätt. Personligen så är jag, förstå mig rätt nu, glad över att ha GUD vid min sida. Jag är väldigt tacksam över att ha fått nåden och förmånen att fått lära känna honom och fått ha en relation till honom innan allt detta jobbiga började hända. Jag vet att han är med mig och att HOS HONOM är jag TRYGG! Men vet du det? Dessa enkla ord kan förvandla ditt liv och inge den FRID som vi ALLA nu så behöver: GUD, Hjälp mig! I Bibeln så kan vi läsa och lära känna denna man som är nog den mest kända person i hela världen och historien, JESUS. Han säger bland annat så här: ”Kom till mig alla ni som är trötta och bär tunga bördor, så ska jag ge er vila.” ‭‭Matteus‬ ‭11:28‬ ‭ Johannes 14:27 27 Jag lämnar frid efter mig, min frid ger jag åt er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte ängsliga!

Jesus vill ge dig av SIN FRID och ge dig möjligheten att få vara mitt i stormens öga. För visste du att Jesus stillar stormar? Läs detta:

Matt 28:23-27 23 Sedan steg Jesus i en båt och åkte över sjön tillsammans med sina lärjungar. 24 Och plötsligt blåste en fruktansvärd storm upp med höga vågor som slog in över båten. Men Jesus sov. 25 Då gick hans lärjungar fram till honom och väckte honom och sa: ”Herre, rädda oss! Vi förgås!” 26 Men Jesus svarade: ”Varför är ni rädda? Så lite tro ni har!” Sedan reste han sig upp och talade strängt till vinden och sjön, och det blev alldeles lugnt. 27 Männen blev alldeles häpna. ”Vad är detta för en sorts människa”, sa de till varandra, ”eftersom till och med vinden och sjön lyder honom?”

Visste du att Gud vill välsigna dig? Han vill ge dig vad du behöver och han vill vara MED DIG och hjälpa dig igenom allt! Lyssna gärna denna sång och ta emot där hans FRID! Har du funderingar eller frågor så är du mer än välkommen att ställa dem. Kontakta mig gärna via email: skolkyrkan.ornskoldsvik@outlook.com

Önskar dig nu det bästa av det bästa: HANS FRID OCH hans sällskap i ditt liv! Blessings Miriam, Skolkyrkoledare

LYSSNA HÄR till The Blessing!