Alla har rätt till sin TRO!

Idag uppmärksammas denna artikeln från Sveriges kristna råd om hur våra kristna ungdomar (bland andra) upplever sig kränkta och i detta fall också av lärare. Detta kanske inte alltid är meningen från en lärares (eller annan auktoritets) håll men desto kanske viktigare att ta upp dessa frågor.

Skolkyrkan jobbar för att finnas för våra kristna och andra ungdomar, och strävar att stärka ungdomarnas självförtroende vilket bland annat då innebär att våga stå för det man tror på (oavsett vad man tror på) och här möter vi elever med respekt!

Se artikeln samt reportage här nedan: